|
Õppekava aineEttevõtlus
Õppeaine |
Ainekood |
TLM060 |
Õppeaine nimetus |
Ettevõtlus |
Ainepunkte |
2 EAP |
Hindamisviis |
Eksam |
|
Õppekava aine |
Õppekava |
2010 AT |
Õppeaasta |
4 |
Semester |
Sügissemester |
Aine tüüp |
Kohustuslik |
|
Aine koormused
|
Loeng |
32 |
|
Õppeaine sisu lühikirjeldus |
1. Sissejuhatus ainesse. Ettevõtlus, ettevõtjad ja ettevõtluskeskkond. Ärinimi.
2. Ettevõtluse areng ja riiklike toetusprogrammide ülevaade.
3. Ettevõtlusvormid. Ettevõtlusinkubaatorid, toetusprogrammid, jne.
4. Äriidee. Äri strateegiline planeerimine - visiooni, missiooni ning eesmärkide sõnastamine. Konkurentsivõimelise toote/teenuse kavandamine.
5. Äriplaan. Selle erinevad osad ja formaalne ülesehitus.
6. Personali värbamine ja selle juhtimine.
7. Müügiprognoosid.
8. Ettevõtte rajamise finantseerimine ja finantsplaanide koostamine. Rahavoogude planeerimine.
9. Äriplaani finantstulemuste analüüs.
10. Ettevõtte kasv ja sellega seotud probleemid.
11. Ettevõtte veebilehe loomine ja selle päevakajalisuse olulisus. Veebilehe haldus |
|
Õppeaine üldeesmärgid |
Ettevõtlusoskuste, -teadmiste ja –hoiakute kujundamine, sh eriala valdkonnas rakendamiseks käivitatavas ettevõttes, projektigrupis või keskastme juhina suuremas organisatsioonis. |
|
Õppeaine õpiväljundid |
1.Õppija oskab hinnata valikuid ettevõtja ja/või palgatöötajana ning suudab töötada meeskonnaliikmena.
2.Õppija oskab leida, luua, planeerida, analüüsida ja kommunikeerida äri- ning projektiideesid ning uudseid lahendusi.
3.Õppija orienteerub ettevõtluskeskkonnas ja seda kujundavates tegurites, sh seadusandlus ning omab ettevalmistust eetiliselt ettevõtjana tegutseda.
4.Õppija oskab koostada ja kommunikeerida oma erialaga seonduvat innovatsiooni- ja/või äriplaani.
5.Õppija tegutseb püstitatud eesmärkide saavutamise nimel ja mõistab selle olulisust sõltumata takistustest. |
|
Õppeaine vormi kirjeldus |
Kogemusõpe (tegemist on aktiivõppevormiga, mis võimaldab teooriateni ja järeldusteni jõuda läbi tööelule lähedaste reaalsete situatsioonide kogemise ja nende hilisema analüüsimise). Õppijad peavad olema valmis aktiivselt õppetöös osalema, ning ühtlasi olema valmis vastutama oma personaalse õppimise eest. See tähendab, et tegemist ei ole tavapärase loengutes osalemise ja testi tegemisega, vaid ühe projektiõppe vormiga, kus uusi teadmisi konstrueeritakse koostöös teiste õppijatega, ning see eeldab kõikide osalejate panust õppetöösse. |
|
Kirjandus |
Miettinen, A., Teder, J. Ettevõtlus I. Külim, 2007, 216 lk.
Kallam, H., Kolbre, E., Lend, E. jt. Ärikorralduse põhiteadmised. Tallinna Tehnikaülikool Majandusteaduskond. Külim, 2003, 215 lk.
Reinecke, J.A., Dessler, G. W., Schoell, F. Introduction To Business A Contemporary View, Sixth Edition, Allyn and Bacon. Boston, 1989, 711 lk. |
|
Hindamismeetodid |
- Meeskonnatööna äriplaani koostamine
- Aktiivne grupitöödes ja aruteludes osalemine
- Individuaalse arenguplaani koostamine
- Ülesannete tähtajaks esitamine
- Enese- ja vastastikune hindamine
- jm |
|
E-kursus(t)e nimi Moodle õpikeskkonnas (http://ekool.tktk.ee) |
Ettevõtlus (õppejõud Täks, M. ja Toding. M) |
|
Käimasolevad voorud |
Pole ühtegi |
| |